Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
25.11.2024
poniedziałek
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Smoker
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
Robot - Coupe
Rational
LabelFresh
iPOS
LSI Software
Chef Mate
Artykuły spożywcze
Pizzola
Robvita
Debic
Cukiernia M&K
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Belfood
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Targi i wystawy
Zapraszamy na kongres „Hotel – Centrum handlowe 2005”


Zobaczcie Państwo

Dla wystawców

Dla odwiedzających

Konkurs dla kucharzy

Kongres "Hotel Centrum Handlowe 2005"

Nowe trendy w hotelarstwie i gastronomii

Prezentacja targów GÄSTE

Program ramowy

Lipsk, 30.10 – 02.11.2005

Polskie „dzień dobry” – niemiecki i angielski już wkrótce nie wystarczą.

Kongres „Hotel – Centrum handlowe 2005” wskazuje na potencjał turystyczny rozszerzonej Unii Europejskiej.


Budapeszt czy Praga, wysokie góry czy słoweńskie wybrzeże Adriatyku - rozszerzenie Unii Europejskiej spowodowało wzrost konkurencji dla turystyki niemieckiej, ale zarazem stwarza nowe szanse, gdyż w Polsce, Czechach, na Węgrzech i Słowacji z roku na rok wzrasta wśród obywateli tych krajów chęć podróżowania. Rozwój rynku turystycznego w Europie Środkowo-Wschodniej będzie tematem kongresu „Hotel – Centrum handlowe 2005”, który w dniu 1 listopada 2005 po raz drugi odbędzie się podczas targów GÄSTE. Organizatorem kongresu jest Zrzeszenie Hoteli Niemieckich i Niemiecki Związek Hoteli i Restauracji DEHOGA.

„Jednym z naszych celów jest podjęcie dyskusji i rozstrzygnięcie kwestii, czy nowe kraje członkowskie Unii Europejskiej są dla Europy Zachodniej wyłącznie konkurencją w walce o turystów, czy też jako rynki wzrostowe kryją w sobie duży potencjał turystyczny” – wyjaśnia Fritz G. Dreesen, przewodniczący Niemieckiego Zrzeszenia Hoteli. „Lipsk dzięki swojej bliskości do Czech i Polski jest właściwym miejscem, gdzie można by przedyskutować tę kwestię, Razem z Norbertem Tödterem, Kierownikiem działu planowania strategicznego i badań rynku Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT) udało nam się w tym roku pozyskać znakomitych ekspertów jako referentów podczas kongresu”.

Niemcy przyciągają turystów

W swoim przemówieniu pt. „Na Wschodzie wiele nowego. Nowe kraje członkowskie Unii Europejskiej jako konkurencja i rynek źródłowy” Norbert Tödter spróbuje podjąć ten ciekawy temat. „Nowi członkowie UE bez wątpienia zaostrzają konkurencję. Dlatego też starania w Niemczech muszą być zintensyfikowane. Z drugiej jednak strony zdolność nowych krajów członkowskich do wygenerowania strumieni turystów dla Niemiec jest większa niż możliwa strata. W ogólnym rozrachunku nowe kraje członkowskie powinny zatem przynieść pozytywne efekty” sądzi Tödter.

Dynamika nowych rynków zdaniem Tödtera cały czas związana jest ze wzrostem gospodarczym. „Regułą jest, że wzrost rynku turystycznego jest nawet ponad dwa razy większy niż wzrost całej gospodarki.” Jako obiecujące źródło ruchu turystycznego do Niemiec nowe kraje unijne widziane są dopiero w dłuższej perspektywie czasowej, ale już teraz Niemcy mogą wyciągnąć korzyści z włączenia do Unii Polski i Czech, jako że zawsze w pierwszej kolejności odwiedzane są kraje sąsiednie. Tezę tę potwierdza także Fritz Baumgartner, szef TUI Polska: „Nie oczekujemy nagłego wzrostu, ale stale rosnącego zainteresowania podróżami do Niemiec, co powinno być widoczne już w tym roku, mimo istniejących jeszcze wielu barier w postaci różnych walut i niższego poziomu dochodów na wschodzie”.

Drogi do sukcesu

Niemcy nie przebiją się jako atrakcyjny cel podróży samoczynnie, podkreśla Norbert Tödter. „Sukces zależy od tego, w jaki sposób niemieckie hotele zaprezentują się gościom z nowych krajów członkowskich”. Trzeba się przestawić na inną mentalność i przygotować specjalne oferty, wyjaśnia Tödter.

Kolejnym ważnym czynnikiem jest znajomość języków obcych: „Niemiecki i angielski już nie wystarczą, aby udowodnić gościnność. Strona internetowa hotelu po polsku lub czesku, przyjazne „dzień dobry” w recepcji – tylko tak turyści z Europy Środkowo-Wschodniej, którzy są w końcu naszymi sąsiadami, poczują się zachęceni” twierdzi Tödter. „I to jest pierwszy warunek do osiągnięcia sukcesu”.

Konkurencja rośnie

Nowe kraje członkowskie Unii Europejskiej są interesującymi zarówno pod względem kulturowym, jak i krajobrazowym celami turystycznymi. Potwierdza to „Analiza podróży 2004” Organizacji Badawczej Urlop i Podróże (F.U.R.) – na pytanie, jaki kraj brany jest pod uwagę przy planowaniu wyjazdu zagranicznego, najczęściej padającą odpowiedzią są: Węgry (13,1 % respondentów). Po nich następują Czechy (6,5%), Polska (4,4%), Słowenia (3,1%) i Słowacja (2,6%).

Również w dziedzinie ochrony zdrowia i wellness Europa Środkowo-Wschodnia jest coraz częściej postrzegana jako konkurent, zwłaszcza dlatego, iż niemieckie kasy chorych wysyłają swoich podopiecznych na stosunkowo tanie kuracje do Czech i na Węgry. Według Norberta Tödtera z danych liczbowych za rok 2004 nie wynika, jakoby miał miejsce silny odpływ czy przemieszczenie się turystów do Europy Środkowo-Wschodniej. Z około 12 milionami przyjazdów w roku 2004 niemieckie uzdrowiska i kurorty zanotowały przyrost w wysokości 1,1% w stosunku do roku poprzedniego. Liczba noclegów spadła jednak o 3,7% do poziomu 66,2 milionów. To mogłoby być znakiem, iż niemieckie uzdrowiska i kurorty konkurują już nie tylko z 1.100 uzdrowiskami i kurortami w Europie, ale szczególnie z tymi 190 najtańszymi, znajdującymi się w Europie Środkowo-Wschodniej.

Kontakt dla prasy:

Ingrid Bednarsky
Leipziger Messe GmbH

tel: +49 341/678 8185
fax: +49 341/678 8182
e-mail: i.bednarsky@leipziger-messe.de



Kongres „Hotel – Centrum handlowe 2005“
1 listopada 2005


Program kongresu

10:00 Powitanie
Fritz G. Dreesen, Niemieckie Zrzeszenie Hoteli
Josef Rahmen, Targi Lipskie

10.15 Keynote
„Nie wszyscy goście szukają najtańszej oferty. Trendy rozwojowe w turystyce niemieckiej”
Prof. dr Edgar Kreilkamp, Uniwersytet w Lüneburgu

11:00 „Puste kasy i zbyt mało działań. Efektywność wspierania turystyki ze środków publicznych w Niemczech”
dr Mathias Feige, Niemiecki Instytut ds. Turystyki przy Uniwersytecie w Monachium

11:30 Przerwa

12:00 „Jakość dla wszystkich. Bilans okresowy Inicjatyw ds. Jakości z perspektywy branży hotelarskiej”
Bernd Reutemann, Hotel Bischofschloß Marktdorf i Kreativhotel GmbH

12:30 „Na Wschodzie wiele nowego. Nowe kraje członkowskie Unii Europejskiej jako konkurencja i rynek źródłowy“
Norbert Tödter, Niemiecka Centrala Turystyki

13:00 Przemówienie końcowe
Fritz G. Dreesen, Niemieckie Zrzeszenie Hoteli

13:10 Zakończenie

Przedstawicielstwo Targów Lipskich w Polsce:
Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa
00-246 Warszawa, ul. Miodowa 14
e-mail: leipzigermesse@ihk.pl,
tel: (0 22) 531 06 52, 531 06 53
fax: (0 22) 531 06 50
www.targilipskie.pl
www.gaste.gastrona.pl

 


 Wersja do druku         Poleć znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Rational Robvita Robot - Coupe LabelFresh Cukiernia M&K Debic iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Heinz Polska Gastromix Matlix Elmak Naczynia Polska CompArt International Baziółka Gros Frogut Alumast
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000