Eleganckie zasłony i ręczniki, miękkie dywany czy poduszki – odzież i tekstylia dodają uroku zarówno lokalom gastronomicznym, jak i obiektom noclegowym.
Odzież i tekstylia dobierane są w zależności od charakteru obiektu oraz jego przeznaczenia. Jak się okazuje, to właśnie goście zwracają baczną uwagę na wygląd personelu.
Czy kolory strojów pracowników mówią klientom: Witamy, prosimy, zostań przez chwilę, czy raczej: Jestem zajęty, czego chcesz? Ubrania personelu, tak samo jak obrusy, serwetki oraz pościel, są składową częścią całkowitego wystroju lokalu gastronomicznego lub noclegowego. Decyzje restauratora bądź hotelarza dotyczące projektu odzieży i tekstyliów mogą radykalnie zmienić atmosferę obiektu.
Wygląd zewnętrzny pracowników powinien wywierać dobre wrażenie na klientach. Stroje służbowe personelu obsługi mają być schludne i odzwierciedlać styl lokalu. Kolory mogą odmienić rzeczywistość. Odzież i tekstylia pracowników powinny mieć trwałe kolory, które odpowiadają większości ludzi, na przykład granatowy czy ciemnozielony. Jeśli chcesz, aby kelnerzy wyglądali energicznie i błyszczeli, kiedy skaczą od jednego stolika do drugiego, dopasuj odpowiednie tkaniny i barwy. Kolory, które kolidują z osobistym schematem barw personelu, sprawią, że pracownicy będą wyglądali posępnie i niechlujnie, jakby byli zmęczeni i chorzy.
Warto też stosować odpowiednie dodatki do strojów służbowych. Osoby roznoszące próbki potraw powinny mieć wyróżniający strój albo kilka różnych dodatków. Muszą przecież wyglądać atrakcyjnie, aby przyciągnąć uwagę klienta. Powiel motyw lub atmosferę restauracji. Jeśli na przykład kelner roznosi półmisek pełen
owoców morza, wówczas doskonały będzie wymyślny strój marynarza.
Aby zrozumieć, jaki wpływ na atmosferę miejsca ma stosowana odzież i tekstylia, najlepiej jest przyjrzeć się obiektom urządzonym w odpowiednim stylu. W hotelach i restauracjach, które starają się odbijać klimat XVIII-wiecznych rezydencji królewskich, wiesza się ciężkie zasłony, pościel wykonana jest z lekko błyszczących i wielobarwnych tkanin, obrusy i serwetki są udrapowane, a wszędzie można natknąć się na koronki, eleganckie wzory i motywy roślinne. Tego typu wystrój dobrze współgra ze zdobionymi sztućcami, naczyniami, ciężkimi, często intarsjowanymi stołami i rzeźbionymi krzesłami czy szafami.
Inaczej sytuacja wygląda w lokalach i obiektach noclegowych urządzonych w stylu skandynawskim. Tam panuje prostota – zarówno, jeśli chodzi o kształt mebli, jak i dobór odzieży i tekstyliów. Pracownikom obsługi wystarczy biała koszula, ciemne spodnie i długi fartuch. Nie noszą oni praktycznie żadnych dodatków do stroju. Meble w takich miejscach powielają ten schemat – są proste, często jednokolorowe, a obrusy, serwetki i pościel mają surowe, geometryczne wzory.
Oczywiście między podanymi wyżej przykładami istnieje cały wachlarz możliwości, z jakich korzystają restauratorzy i hotelarze w kwestii wyboru odpowiedniej odzieży i tekstyliów. Gwarantuje im to bogactwo oferty na rynku.
Firmy, które sprzedają odzież i tekstylia:
- Andropol – szczególnie bogata oferta obejmuje luksusową konfekcję pościelową i stołową, spełniającą surowe kryteria najbardziej wymagających klientów
- Cheman – firma produkuje odzież dla szefów kuchni, personelu kuchennego, kelnerskiego i nie tylko. W roku 1997 utworzyła szwalnię oraz hafciarnię
- HoReCa tex – odzież i tekstylia – bogata gama kolorystyczna oraz różnorodność wzorów powoduje, iż z pewnością każdy z znajdzie coś dla siebie
- Ostrawa – firma szyje obrusy, serwety, draperie oraz pościele dla hoteli i restauracji z materiałów o wysokiej jakości bawełny, elanbawełny, satyny i jedwabiu
- Vena – odzież i tekstylia – tekstylia dla hoteli i restauracji, odzież dla pracowników gastronomii i hotelarstwa, wypożyczalnia pokrowców na krzesła, dekoracji bankietowych.
Zobaczcie Państwo : |
|
|
Przejdź do katalogu firm>>>
Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.