Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
16.05.2025
piątek
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Smoker
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
LabelFresh
iPOS
LSI Software
Chef Mate
Grill Kamado
expondo
Artykuły spożywcze
Pizzola
Cukiernia M&K
Debic
Barry Callebaut
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Belfood
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Prezentujemy obiekty
Tanie i bezpłatne sposoby motywowania pracowników


Nie musisz wydawać wiele (albo wcale), aby pokazać pracownikom, jak bardzo doceniasz ich wysiłki. Jakie są najlepsze sposoby nagradzania personelu za świetne osiągnięcia? Uznanie od kierownictwa, pieniądze, czas wolny, awans, nagrody i podarunki. Poniżej przedstawiamy kilka pomysłów, jak motywować pracowników:
 
Wyjątkowo traktuj swoich najlepszych ludzi. Stwórz i rozwijaj system: pracownicy, którzy najlepiej pracują, otrzymują najwięcej nagród. Pozytywne wsparcie osób uzyskujących najlepsze wyniki zwróci się w postaci jeszcze lepszych osiągnięć.
 
Wyeliminuj ale ze swojego słownika. Niezależnie od sytuacji – udzielasz pracownikowi rady czy chwalisz go albo robisz obie rzeczy jednocześnie – nie mów ale (Świetnie Ci idzie, ale...). Pracownik zapomni o wszystkich pozytywnych rzeczach, które znajdują się przed słowem ALE i zapamięta tylko to, co było po słowie ALE.
 
Skup się na najlepszych. Nie poświęcaj 85% swojego czasu i uwagi dla pracowników z niższymi osiągnięciami, gdy w tym samym momencie ignorujesz najlepszych. Pomyślą, że brak uwagi jest spowodowany ich osiągnięciami i mogą – negatywnie – zmienić swoje nawyki pracy. Skoncentruj się na swoich przeciętnych i najlepszych pracownikach. Zachęcaj ich do rozwoju. Pracownicy o najsłabszych osiągnięciach prawdopodobnie i tak sobie pójdą...

Spróbuj uniknąć nagród pieniężnych. Brzmi jak szaleństwo, ale pomyśl o tym w ten sposób: nagrody pieniężne stanowią część wypłaty. Większość osób nie dzieli się takimi informacjami ze współpracownikami. Zamiast tego przedstaw talony na zakupy w swojej firmie (które zwrócą pieniądze zainwestowane w nagrodę) wraz z pamiątkową plakietką czy tabliczką lub innym drobiazgiem. Tabliczka na ścianie ciągle będzie przypominała personelowi i innym osobom, że uznajesz najlepsze osiągnięcia.

Rzuć wyzwanie swoim ludziom! Nawet najlepsi pracownicy potrzebują wyzwań. Nie zadowalaj się takimi samymi osiągnięciami i jednakowymi zadaniami każdego dnia. Rzucanie wyzwań działa dwojako: buduje pewność siebie i lepszą satysfakcję z realizacji trudniejszego zadania oraz rozwija przyszłych liderów Twojej organizacji, którzy potrafią radzić sobie z obowiązkami przekraczającymi normalne standardy.
 
Jeśli wolisz nagradzać finansowo, określ warunki. Świetnym przykładem jest program zachęt, który nagradza pracowników poprzez finansowe wsparcie przy zakupie komputera. Taka mała nagroda będzie procentowała latami, gdyż pracownik będzie się dodatkowo szkolił w obsłudze komputera w swoim własnym czasie. To także posłuży jako ciągłe przypomnienie, co dla niego zrobiła firma. W ten sposób buduje się lojalność i ostatecznie poprawia osiągnięcia.
 
Wprowadź zachęty do lojalności (np. uroczyście uczcij rocznicę pracy jakiejś osoby, dwa lata itd.).

Nagradzaj za komentarze i ankiety gości (program dodatkowych korzyści – trzy pozytywne komentarze = cztery godziny wolnego!).

Personalizuj prezenty. Poświęć czas na odręczne napisanie notatki z gratulacjami. Jest to o wiele lepsze, niż wysłanie notatki napisanej na komputerze przez sekretarkę. Kiedy do nagrody dołączasz taką notatkę, wykorzystaj też plakietki z nazwiskami pracowników, a nawet ich zdjęciami.
 
Wprowadź program nieformalnych nagród/uznania - czyli nagrody na miejscu. Pomysł polega na tym, że nie musisz głosować, tworzyć komitetu itp., aby przyznać nagrodę. Upoważnij kierownictwo do rozdzielania nagród za bieżące działania (drobne bonusy, czas wolny itp.). Pracownicy wiedzą, że kierownictwo ma władzę, aby coś takiego robić i będą chcieli schwytać okazję, aby zdobyć nagrodę za swoją ciężką pracę.
 
Nagrody typu pochwały. Tego rodzaju nagrody nic nie kosztują – a zazwyczaj zwracają się w postaci najlepszych rezultatów. Takie właśnie są pochwały; szybkie, nieformalne i na pewno doceniane przez pracowników. Doskonałym przykładem jest mówienie personelowi kuchennemu, że jedzenie, które przygotował, było przepyszne. To jest prawdziwa satysfakcja z pracy!

Plakietki, znaczki i inne drobiazgi, które pracownicy mogą nosić z dumą. Pracownik Miesiąca, Nagroda za Całokształt, Najlepszy Uśmiech itp. niewiele kosztują, ale dają personelowi ogromną satysfakcję. Poza tym pracownicy dzielą się nagrodą z każdym, z kim wejdą w kontakt.

Zachęty grupowe. Wspólne gotowanie poza miejscem pracy, grille, spotkania przy piwie itp. Niech odbywają się w trakcie normalnego dnia pracy, aby osiągnąć podwójną korzyść – czas wolny i świetną imprezę. Ma to swoje zalety: pokazuje pracownikom, że Ci na nich zależy, pozwala kierownictwu nawiązać stosunki koleżeńskie z pracownikami oraz tworzy więzi (udowodnij, że też jesteś człowiekiem!).
 
Pracownicy pokazowi. Czy kiedykolwiek widziałeś reklamy np. Wal-Martu, w których grają pracownicy tej sieci? Tak, ci pracownicy są prawdziwi – udział w reklamie jest dla nich nagrodą za najlepsze osiągnięcia.
 
Pochwal publicznie swoich ludzi. Uznanie za zamkniętymi drzwiami obniża siłę, jaką niesie ze sobą takie działania. Publiczność zapamięta pochwałę!
  

Opracowane na podstawie poradnika Zarządzanie restauracją: Jak zwiększać zyski dzięki doskonałej obsłudze kelnerskiej.

Kliknij, aby pobrać bezpłatne fragmenty poradnika >>>

Zainteresowanych zakupem poradnika lub e-booka  prosimy o kontakt  pod numerem tel. (048) 385 86 11

Informacje o całej serii poradników "Zarządzanie restauracją" - www.5555porad.pl

 

null

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

opr. Patrycja Bartula-Jakubowska

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.



 Wersja do druku         Poleć znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Rational Robvita Robot - Coupe LabelFresh Cukiernia M&K Debic Barry Callebaut iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Heinz Polska Gastromix Matlix Elmak Naczynia Polska CompArt International Baziółka Gros Frogut
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000