Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
19.05.2025
poniedziałek
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Smoker
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
LabelFresh
iPOS
LSI Software
Chef Mate
Grill Kamado
expondo
Artykuły spożywcze
Pizzola
Debic
Cukiernia M&K
Barry Callebaut
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Belfood
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Prezentujemy obiekty
Motywacja pracowników poprzez zdrową konkurencję


Każdy, kto prowadzi restaurację, dobrze wie, jak ważna jest odpowiednia motywacja pracowników. Jedną z metod zarówno motywowania, jak i nagradzania personelu obsługi, jest zorganizowanie zawodów dla kelnerów i barmanów.
 
Takie zawody powinny trwać krótko. Konkurs, który zajmuje ponad miesiąc, powoduje silny zanik zainteresowania pracownika. Pamiętaj, aby na koniec na zwycięzcę czekała nagroda!
 
Zaangażuj w zawody personel jako drużynę. Włącz do konkursu wszystkich pracowników. Jeśli na przykład celem zawodów jest zwiększenie sprzedaży przystawek, możesz nagrodzić załogę z kuchni w zależności od tego, ile talerzy z przystawkami "wyjdzie" w ciągu pięciu minut albo w jeszcze krótszym czasie.
 
Większa ilość zwycięzców. Wprawdzie konkurencja jest zdrowa, może też jednak wywołać napięcia. Upewnij się, że nagradzasz ludzi zarówno za najwyższe wyniki, jak i za poprawę osiągnięć. Stwórz nagrody dla pracowników, którzy uzyskują osobiste rekordy.

Kto dostanie 20 zł? Wypróbuj ten konkurs, aby zwiększyć sprzedaż w trakcie obsługiwania gości: wyjmij z kasy fiskalnej 20 zł (albo 50, albo 100) i powiedz kelnerom, że chcesz, aby tego wieczoru sprzedawali desery (albo przystawki, albo kieliszki wina). Pierwsza osoba, która sprzeda coś z tej listy, dostanie banknot. Banknot przechodzi z osoby na osobę za każdym razem, kiedy kolejny kelner sprzeda któryś z wymienionych produktów. Ciągnij tę zabawę przez całą zmianę. Pod koniec wieczoru ostatnia osoba, która ma przy sobie banknot (a więc jako ostatnia sprzedała produkt z listy życzeń), zatrzymuje go. Można motywowac w ten sposób pracowników na kilku zmianach, umieszczając na tablicy informacyjnej dla personelu wyniki z każdego etapu gry.

Zorganizuj loterię. Loteria to kolejny zabawny sposób motywowania pracowników do sprzedaży. Wybierz produkt z menu, którego sprzedaż chcesz zwiększyć. Powiedz kelnerom, że za każdym razem, kiedy sprzedadzą tę pozycję, ich imię zostanie wpisane na los na loterii. Kartki z imionami wrzucasz do pojemnika. Pod koniec zmiany wyciągnij los i daj zwycięzcy nagrodę.

Konkurs napiwków. Jest to świetny sposób do motywowania personelu obsługi! Powiedz kelnerom, że którykolwiek z nich zakończy zmianę z największą ilością napiwków wynoszących 20% wartości sprzedaży, otrzyma nagrodę.

Poker. To bardziej ogólny konkurs, wymagający talii kart i dobrej ręki do pokera. Na początku tygodnia powiedz kelnerom, że za każdym razem, kiedy zauważysz, że świetnie obsługują klientów, dobrze wykorzystują swoje umiejętności sprzedażowe, zwracają uwagę na bezpieczeństwo albo dbają o minimalizowanie strat, dasz im kartę. Pod koniec tygodnia pracownik, który ma najlepszy układ pokera w ręce, dostanie nagrodę.
  

Opracowane na podstawie poradnika Zarządzanie restauracją: Jak zwiększać zyski dzięki doskonałej obsłudze kelnerskiej.

Kliknij, aby pobrać bezpłatne fragmenty poradnika >>>

Zainteresowanych zakupem poradnika lub e-booka  prosimy o kontakt  pod numerem tel. (048) 385 86 11

Informacje o całej serii poradników "Zarządzanie restauracją" - www.5555porad.pl

 

null

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

opr. Patrycja Bartula-Jakubowska

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.



 Wersja do druku         Poleć znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Robot - Coupe Rational Robvita LabelFresh Cukiernia M&K Debic Barry Callebaut iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Gastromix Heinz Polska Matlix Elmak Naczynia Polska CompArt International Baziółka Gros Frogut
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000