Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
26.04.2025
sobota
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Smoker
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
LabelFresh
iPOS
LSI Software
Chef Mate
Grill Kamado
expondo
Artykuły spożywcze
Pizzola
Debic
Cukiernia M&K
Barry Callebaut
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Belfood
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Prezentujemy obiekty
Makijaż w gastronomii ma znaczenie


Każda kobieta ma świadomość, że odrobina szminki lub pudru na twarzy zwiększa jej przebojowość i pewność siebie.  Zastosowany w strategicznym celu makijaż może pomóc kobietom wynegocjować lepsze warunki pracy i uzyskiwać wyższe zarobki. Ta zasada obowiązuje także w gastronomii - mówi Mo Mokhtar, dyrektor zarządzający Pasiony Group, angielskiej firmy konsultingowej specjalizującej się w branży gastronomicznej. Okazuje się, że kelnerki stosujące dobry makijaż częściej otrzymują od gości napiwki. Co więcej, są one o 25 proc. większe niż sumy przekazywane koleżankom, które nie posiadają makijażu.

 
Badania wykazały jednak, że makijaż motywuje do większych napiwków wyłącznie mężczyzn. Kobiety, jeżeli w ogóle, w obliczu takiej sytuacji oferują kelnerkom mniejsze napiwki - przybliża tematykę Mo Mokhtar. Wnioski pochodzą z analizy przeprowadzonej przez francuskich specjalistów z Uniwersytetów De Bretagne Sud i De Maine.
 
Naukowcy potwierdzili, że kwestia stosowania makijażu lub jego brak miała wpływ na wszystkie kobiety pracujące w lokalach gastronomicznych i uczestniczące w badaniu. Mo Mokhtar zauważa, że mężczyźni przekazują kelnerkom z odpowiednim makijażem większe napiwki ponieważ wydają się one bardziej pociągające, a kosmetyki sprawiają, że twarz uzyskuje niewinny wizerunek .
Głównym przeznaczeniem makijażu jest podkreślenie indywidualnych walorów kobiety - mówi Mo Mokhtar. Odpowiedni makijaż oczu lub ust sprawia m.in., że oblicze uzyskuje proporcje typowe dla twarzy dziecka. Wizerunek kobiety staje się tym samym bardziej wrażliwy. Należy jednak pamiętać, że - przykładowo - optyczne powiększenie za pomocą makijażu ust jest także przejawem erotycznego komunikatu. Determinuje on określone zachowania ze strony mężczyzn, którzy czują się w obowiązku podkreślić swoją męskość, chociażby poprzez zaoferowanie większego napiwku.

Badania wykazały więc, że bardziej atrakcyjne wizualnie kelnerki zarabiają na napiwkach więcej. Wcześniejsze analizy potwierdziły także, kobiety stosujące makijaż uznawane są w społecznych odczuciach za lepiej zorganizowane, bardziej zadbane i kobiece, pewniejsze siebie, a przez to bardziej interesujące i cieszące się większym zainteresowaniem.

Jeżeli wygląda się dobrze, takie samo jest i samopoczucie. To z kolei przekłada się wszystkie nasze zachowania - podsumowuje Mo Mokhtar. 

Mo Mokhtar, Dyrektor Zarządzający Pasiony Group.

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.



 Wersja do druku         Poleć znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Rational Robvita Robot - Coupe LabelFresh Cukiernia M&K Debic Barry Callebaut iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Heinz Polska Gastromix Matlix Elmak Naczynia Polska CompArt International Baziółka Gros Frogut
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000