Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
01.05.2025
czwartek
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Smoker
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
LabelFresh
iPOS
LSI Software
Chef Mate
Grill Kamado
expondo
Artykuły spożywcze
Pizzola
Debic
Cukiernia M&K
Barry Callebaut
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Belfood
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Prezentujemy obiekty
Kontrola za barem - jak zwiększyć sprzedaż alkoholi?


Sprzedaż spada, obroty maleją – co wtedy? Jak zwiększyć zyski ze sprzedaży alkoholi i skutecznie kontrolować koszty? To problemy, które znane są wielu restauratorom, aż nazbyt dobrze. Po pierwsze, nie można stać i biernie czekać na to, co nastąpi. Trzeba działać, ale w sposób przemyślany, bez zbędnej paniki.

Jeśli przeanalizowałaś paragony, faktury, magazyn, zabezpieczenia, koszty utrzymania, obrót towarowy, straty, kradzieże itd. i nic nie wzbudza Twoich podejrzeń zastanów się nad poniższymi kwestiami. Często zdarza się, że odpowiedź można znaleźć w niedostrzegalnych detalach zarządzania całością. Nawet małe zmiany mogą sprawić dużą różnicę.

Odpowiedz z ręką na sercu, czy faktycznie wiesz wszystko na temat produktów alkoholowych, które sprzedajesz. Jeśli Ty nie wiesz za dużo, co w takim razie ma powiedzieć Twój personel?

Obserwuj czy Twoi barmani nie popadli w rutynę. Czy nie obsługują klientów mechanicznie, jak roboty? Czy przywiązują dużą uwagę do przygotowywanych napojów? Pamiętaj, że klienci, którzy będą traktowani przedmiotowo, szybko przeniosą się do innego lokalu.

Czy barmani są w pełni przygotowani, by nie tylko w czasie trwania promocji (jak np. happy hour), lecz za każdym razem sprzedawać dużo napojów? Sugestywna sprzedaż powinna stać się rutyną zarówno dla personelu, jak i dla kierownictwa przez cały czas, a nie tylko w wybranych momentach.

Zwróć uwagę, czy barmani poświęcają więcej czasu na rozmowy z klientami, czy na pogaduszki między sobą, nie zważając na nowych gości, którzy wchodzą do lokalu.

Przyjrzyj się, jak Twoi pracownicy zachowują się w obecności klientów. Na przykład czy jedzą, palą papierosy lub głośno rozmawiają między sobą w obecności gości.

Zachęć swoich klientów, aby zostali dłużej. Prostym, ale sprawdzonym działaniem jest zadawanie gościom właściwych pytań. Postaraj się, aby personel odpowiednio rozmawiał z klientami. Na przykład barman zamiast mówić: Czy przynieść państwu rachunek? powinien powiedzieć: Czy mogę podać państwu jeszcze jedną kolejkę?

W lokalu, w którym jest duży ruch, dobrym rozwiązaniem może być używanie słuchawek do komunikacji między personelem. Ich użycie pomoże zaoszczędzić sporo czasu zarówno pracownikom jak i klientom. Jest to doskonałe rozwiązanie szczególnie w tych lokalach, w których jest duży hałas.

Na wizerunek Twojej restauracji mogą wpływać różne czynniki. W jakim stanie są Twoje toalety? Jeśli będą wyglądały niehigienicznie, klienci mogą mieć pretensje. Pamiętaj także, aby szybko reagować na zachowanie klientów będących pod wpływem alkoholu lub sporadyczne bójki, gdyż nikt nie czuje się dobrze, przebywając w takim towarzystwie.

W zacisznym miejscu swojego lokalu możesz zainstalować terminal z dostępem do Internetu. Pamiętaj, aby znajdował się on na uboczu głównej sali. Jednak wystarczająco blisko baru, tak by klienci mogli połączyć załatwianie interesów z piciem napojów. Jeśli w lokalu jest już odpowiednia infrastruktura podłączenia do sieci, to koszt zainstalowania jednego lub dwóch dodatkowych terminali nie będzie duży.


Opracowane na podstawie poradnika Zarządzanie restauracją: Sprzedaż i kontrola kosztów alkoholi.

Kliknij, aby pobrać bezpłatne fragmenty poradnika >>>

Zainteresowanych zakupem poradnika lub e-booka  prosimy o kontakt  pod numerem tel. (048) 385 86 11

Informacje o całej serii poradników "Zarządzanie restauracją" - www.5555porad.pl

 

null

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.



 Wersja do druku         Poleć znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Robvita Robot - Coupe Rational LabelFresh Cukiernia M&K Debic Barry Callebaut iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Gastromix Heinz Polska Matlix Elmak Naczynia Polska CompArt International Baziółka Gros Frogut
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000