Sprzedaż spada, obroty maleją – co wtedy? Jak zwiększyć zyski ze sprzedaży alkoholi i skutecznie kontrolować koszty? To problemy, które znane są wielu restauratorom, aż nazbyt dobrze. Po pierwsze, nie można stać i biernie czekać na to, co nastąpi. Trzeba działać, ale w sposób przemyślany, bez zbędnej paniki.
Jeśli przeanalizowałaś paragony, faktury, magazyn, zabezpieczenia, koszty utrzymania, obrót towarowy, straty, kradzieże itd. i nic nie wzbudza Twoich podejrzeń zastanów się nad poniższymi kwestiami. Często zdarza się, że odpowiedź można znaleźć w niedostrzegalnych detalach zarządzania całością. Nawet małe zmiany mogą sprawić dużą różnicę.
Odpowiedz z ręką na sercu, czy faktycznie wiesz wszystko na temat produktów alkoholowych, które sprzedajesz. Jeśli Ty nie wiesz za dużo, co w takim razie ma powiedzieć Twój personel?
Obserwuj czy Twoi barmani nie popadli w rutynę. Czy nie obsługują klientów mechanicznie, jak roboty? Czy przywiązują dużą uwagę do przygotowywanych napojów? Pamiętaj, że klienci, którzy będą traktowani przedmiotowo, szybko przeniosą się do innego lokalu.
Czy barmani są w pełni przygotowani, by nie tylko w czasie trwania promocji (jak np. happy hour), lecz za każdym razem sprzedawać dużo napojów? Sugestywna sprzedaż powinna stać się rutyną zarówno dla personelu, jak i dla kierownictwa przez cały czas, a nie tylko w wybranych momentach.
Zwróć uwagę, czy barmani poświęcają więcej czasu na rozmowy z klientami, czy na pogaduszki między sobą, nie zważając na nowych gości, którzy wchodzą do lokalu.
Przyjrzyj się, jak Twoi pracownicy zachowują się w obecności klientów. Na przykład czy jedzą, palą papierosy lub głośno rozmawiają między sobą w obecności gości.
Zachęć swoich klientów, aby zostali dłużej. Prostym, ale sprawdzonym działaniem jest zadawanie gościom właściwych pytań. Postaraj się, aby personel odpowiednio rozmawiał z klientami. Na przykład barman zamiast mówić: Czy przynieść państwu rachunek? powinien powiedzieć: Czy mogę podać państwu jeszcze jedną kolejkę?
W lokalu, w którym jest duży ruch, dobrym rozwiązaniem może być używanie słuchawek do komunikacji między personelem. Ich użycie pomoże zaoszczędzić sporo czasu zarówno pracownikom jak i klientom. Jest to doskonałe rozwiązanie szczególnie w tych lokalach, w których jest duży hałas.
Na wizerunek Twojej restauracji mogą wpływać różne czynniki. W jakim stanie są Twoje toalety? Jeśli będą wyglądały niehigienicznie, klienci mogą mieć pretensje. Pamiętaj także, aby szybko reagować na zachowanie klientów będących pod wpływem alkoholu lub sporadyczne bójki, gdyż nikt nie czuje się dobrze, przebywając w takim towarzystwie.
W zacisznym miejscu swojego lokalu możesz zainstalować terminal z dostępem do Internetu. Pamiętaj, aby znajdował się on na uboczu głównej sali. Jednak wystarczająco blisko baru, tak by klienci mogli połączyć załatwianie interesów z piciem napojów. Jeśli w lokalu jest już odpowiednia infrastruktura podłączenia do sieci, to koszt zainstalowania jednego lub dwóch dodatkowych terminali nie będzie duży.
Opracowane na podstawie poradnika Zarządzanie restauracją: Sprzedaż i kontrola kosztów alkoholi.
Kliknij, aby pobrać bezpłatne fragmenty poradnika >>>
Zainteresowanych zakupem poradnika lub e-booka prosimy o kontakt pod numerem tel. (048) 385 86 11
Informacje o całej serii poradników "Zarządzanie restauracją" - www.5555porad.pl

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.