Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
04.05.2025
niedziela
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Smoker
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
LabelFresh
iPOS
LSI Software
Chef Mate
Grill Kamado
expondo
Artykuły spożywcze
Pizzola
Debic
Cukiernia M&K
Barry Callebaut
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Belfood
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Prezentujemy obiekty
Bary tematyczne


Kilkadziesiąt lat temu kasyna w Las Vegas odkryły, że wprawdzie coraz więcej zarabiają na hazardzie, to jednak nowym, nieograniczonym źródłem dochodów mogą być pieniądze z rozrywki i podróży rodzinnych. W rezultacie powstały olbrzymie tematyczne kasyna, jak na przykład Cesar’s Palace (Pałac Cezara), The Paris (Paryskie) i The New York. To przedsięwzięcia na wielką skalę, na pewno! Ale czy motyw o mniejszej skali przyniósłby korzyść Twojej firmie?
 
Porozmawiaj z dostawcą tequili, jak może Ci pomóc przygotować noce z Margaritą. Niech na przykład zaoferuje jakieś drobne upominki reklamowe albo wprowadzi takie zapisy do umowy, że będziesz w stanie obniżyć cenę tequili na jeden wieczór w tygodniu.
 
Zaspokajaj potrzeby miłośników sportu. Małe sportowe pamiątki, stół do bilarda i duży ekran telewizora potrafią zmienić nijaki pokój na tyłach baru w wymarzony lokal dla fanów sportu. To oraz kilka automatów do gier może być całkiem miłym źródłem dochodów. Sportowe pamiątki można kupić szybko i niedrogo na aukcjach internetowych.

Cichy pokój. Jeśli niedaleko lokalu znajduje się uczelnia, łatwo można przekształcić cichy pokój na tyłach lokalu w bar do nauki. Po prostu wprowadź kilka wygodnych siedzeń, większe stoły, gniazdka zasilające do laptopów, miękkie światło i cichą atmosferę. Reklamuj się w okolicach uczelni jako miejsce, w którym można usiąść i studiować – i oczywiście cieszyć się smakiem drinków.

Kompanie piwowarskie, takie jak na przykład Guinness, mają szeroki interes w promowaniu motywu pubu irlandzkiego, ponieważ ludzie, którzy wchodzą do takiego baru, bardziej prawdopodobnie spróbują irlandzkiego piwa. W rezultacie te firmy zatrudniają osoby, których zadaniem jest pomóc właścicielowi baru zmienić go w autentyczny pub irlandzki. Porozmawiaj ze lokalnym reprezentantem Guinnessa i zobacz, co może dla Ciebie zrobić.
 
Stwórz atmosferę. Trochę drewnianej boazerii, odrobina nastrojowego oświetlenia, gigantyczne akwarium z rybkami za barem i jakieś egzotyczne drinki w menu mogą diametralnie przeobrazić nijaki lokal w bar wyspiarski. Zastanów się też nad stworzeniem salonu w stylu hawajskim z lat 60., który przyciągnie alternatywny tłum.

Mówiąc w skrócie, prosty bar drinkowy sam może dobrze działać. Ale będzie działał jeszcze lepiej i pomnożyć Twoje zyski, jeśli znajdzie się w nim jakiś dobrze opracowany motyw przewodni. Zwłaszcza taki, który sprawi, że przypadkowi klienci nie będą się czuli niekomfortowo.

Nie musisz daleko szukać, aby znaleźć udany motyw przedsiębiorstwa w branży restauratorskiej. W Stanach Zjednoczonych na każdej głównej ulicy znajdziesz sporo miejsc, które wykorzystały jakiś motyw przewodni, aby zwiększyć swoje zyski. Na przykład:
 
Motyw karaibski. Sieć lokali Bahama Breeze opiera się na motywie karaibskiego smaku i serwuje klientom muzykę grającej beczki oraz specjalne pizze z jerkowanego kurczaka i bogato przystrojone egzotyczne koktajle. Wyspiarska dekoracja, jaskrawe mundurki personelu, kilka drzew palmowych, unikalne menu – klienci czują się jak turyści bez konieczności wykupienia lotu w tropiki!
 
Wspólne biesiady. Przykład: Bar na Times Square w Nowym Jorku (the Bar at Times Square in the New York) w hotelu – kasynie Nowy York w Las Vegas to lokal umieszczony nieco z boku, w którym pracują dwaj pojedynkujący się pianiści. Chwalą się, że znają słowa każdej piosenki, jaka tylko przyjdzie Ci do głowy. Każdego wieczoru w tygodniu lokal jest wypełniony po brzegi, brak nawet miejsc stojących, ponieważ okoliczni mieszkańcy i turyści przychodzą tłumnie, dużo piją i razem śpiewają.

Pamiątki po gwiazdach rocka. Hard Rock Café opiera swoje globalne imperium barowo-restauracyjne na pamiątkach, muzyce rockowej i dobrych burgerach. To jest w równym stopniu sieć muzeów, co i łańcuch barów. Ale ta formuła się sprawdza.

Blues i jazz. House of Blues (Dom Bluesa) rozpoczął swoją działalność jako miejsce, gdzie można posłuchać bluesa i jazzu. Jednak od tego czasu stał się tak innowacyjną firmą, że teraz gości więcej koncertów (w najmniejszych pomieszczeniach), niż jakakolwiek inna sieć barów. Ich motyw bagnisk Luizjany świetnie przypada do gustu klientów – tak jak ich piwo.
 
Nostalgia. Double Down Saloon (Bar Podwójnego Świtu) w Las Vegas jest małym lokalem, słynącym z puszczania z szafy grającej najbardziej eklektycznej kolekcji muzyki na świecie. Poza tym posiada ekrany TV, na których wyświetla seriale przygodowe z lat 40., oferuje tańczące gorące dziewczyny i specyficzne menu drinków z nazwami mikstur takimi jak sok z pośladków. Szmirowate? Pewnie, ale bar cieszy się ogromną popularnością wśród odpowiedniej klienteli.
  

Opracowane na podstawie poradnika Zarządzanie restauracją: Jak maksymalizować zyski z baru.

Kliknij, aby pobrać bezpłatne fragmenty poradnika >>>

Zainteresowanych zakupem poradnika lub e-booka  prosimy o kontakt  pod numerem tel. (048) 385 86 11

Informacje o całej serii poradników "Zarządzanie restauracją" - www.5555porad.pl

 

null

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

opr. Patrycja Bartula-Jakubowska

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.



 Wersja do druku         Poleć znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Robvita Robot - Coupe Rational LabelFresh Cukiernia M&K Debic Barry Callebaut iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Gastromix Heinz Polska Matlix Elmak Naczynia Polska CompArt International Baziółka Gros Frogut
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000