29 stycznia br. na polskim rynku zadebiutowała nowa kawiarnia COSTA COFFEE. Jej operatorem jest spółka CHI Polska SA – rozwijająca z sukcesem sieć kawiarni coffeeheaven. Nowa kawiarnia zlokalizowana w centrum handlowym WOLA PARK wyróżnia się unikatowym stylem Metropolitan.
– Z powodzeniem od ponad 12 lat rozwijamy na polskim rynku markę coffeeheaven. Jej znak rozpoznawczy to najwyższej jakości ręcznie parzone espresso, profesjonalny zespół baristów i wyjątkowa atmosfera. Marka pozostaje niekwestionowanym liderem na rynku i wyznacza trendy oraz kierunki jej dalszego rozwoju. Uznaliśmy, że to najlepszy moment, aby wyznaczyć sobie kolejne ambitne cele, stąd decyzja o rozwoju drugiej marki – COSTA COFFEE. Jesteśmy przekonani, że dzięki wieloletniemu doświadczeniu, stałej obserwacji rynku, skupieniu na potrzebach i preferencjach klientów, będziemy w stanie z sukcesem rozwijać obie marki: coffeeheaven i COSTA COFFEE. Łączy je wspólny mianownik – klient jest zawsze w centrum uwagi – wyjaśnia Paweł Wasiliew, Dyrektor Zarządzający CHI Polska SA. COSTA COFFEE to jedna z największych na świecie sieci nowoczesnych kawiarni specjalizujących się w przygotowywaniu wysokiej jakości kawy, leader w Wielkiej Brytanii i w Europie. Jej historia zaczęła się w Mediolanie, gdzie założyciele firmy - Sergio i Bruno Costa - poznawali tajemnice parzenia espresso. COSTA COFFEE stosuje unikalną autorską mieszankę ziaren kawy znaną pod nazwą Mocha Italia, której dokładna receptura to ściśle strzeżony sekret. Ziarna wypalane są metodą tzw. wolnego palenia, dzięki czemu aromat kawy jest pełniejszy, a smak głębszy. Sama marka znana jest już polskim klientom z racji jej franczyzowej obecności na naszym rynku. Kawiarnia COSTA COFFEE otwierana przez spółkę CHI Polska w CH Wola Park będzie się jednak różnić od dotychczas znanych kawiarni tej marki. – Naszą kawiarnię COSTA COFFEE charakteryzuje wielkomiejski styl Metropolitan. Nowoczesny, lekki design, oryginalne wygodne kanapy i fotele, ciepła i luźna atmosfera sprzyjać będą relaksowi i towarzyskim rozmowom przy kawie. Dlatego zdecydowaliśmy się otworzyć naszą pierwszą kawiarnię COSTA COFFEE właśnie w galerii WOLA PARK, bo to miejsce sprzyjające towarzyskim i rodzinnym spotkaniom. Uznaliśmy, że to doskonała lokalizacja, aby zaprezentować nową „odsłonę” COSTA COFFEE – wyjaśnia Dorota Szczerbicka, Head of Marketing w CHI Polska S.A.
– Nowa COSTA COFFEE będzie oferować bogaty wybór doskonałych aromatycznych kaw bazujących na autorskiej mieszance Mocha Italia, napojów owocowych oraz słonych i słodkich przekąsek, począwszy od ciast, ciasteczek, kanapek, tostato, panini i sałatek – dzięki czemu każdy znajdzie idealną propozycję dla siebie, na każdą porę dnia – dodaje Dorota Szczerbicka.
Kawiarnia zajmuje powierzchnię 49 m². Do dyspozycji gości oddany będzie także ogródek. Spółka CHI Polska SA, która z powodzeniem zarządza od ponad 12 lat siecią kawiarni coffeeheaven, stawia na dynamiczny rozwój obu marek – jeszcze w tym roku w planach jest otwarcie kolejnych kawiarni COSTA COFFEE, których operatorem będzie CHI Polska S.A.
Informacje o firmie: coffeeheaven – pierwsza kawiarnia coffeeheaven powstała w gdyńskim Centrum Gemini w 2000 r. W ciągu 12 lat marka zdobyła pozycję lidera na polskim rynku – pod szyldem coffeeheaven funkcjonuje obecnie 88 placówek zlokalizowanych głównie w centrach oraz galeriach handlowych w największych miastach Polski. Dla klientów coffeeheaven stała się synonimem najwyższej jakości produktów i profesjonalnej obsługi. Działaniom firmy przyświeca filozofia oparta na zasadach społecznej odpowiedzialności biznesu, począwszy od wyboru plantacji kawy dla swojej mieszanki (certyfikat Rainforest Alliance, organizacji stojącej na straży zrównoważonego rozwoju w obszarze rolnictwa, leśnictwa i turystyki), poprzez troskę o pracowników (polityka awansów pracowników poprzez efektywny system szkoleń i nieustanny rozwój organizacji), partnerów biznesowych (trzykrotny zdobywca tytułu Cafe Retailer of the Year), skończywszy na działaniach na rzecz społeczności lokalnych (pomoc dzieciom z biednych regionów Polski w ramach Fundacji na rzecz Odpowiedzialności Społecznej (FCSR - Foundation for Corporate Social Responsibility). Wielokrotny laureat SCAE Mistrzostw Polski Barista czy Mistrzostw Latte Art. Poprzez wszystkie te działania coffeeheaven od lat wyznacza najwyższe standardy jakości w branży gastronomicznej.
Od lutego 2010 roku coffeeheaven należy do Costa Limited – drugiej pod względem wielkości międzynarodowej marki kawiarni. Założyli ją bracia Sergio i Bruno Costa w 1971 r. Siedem lat później powstała pierwsza kawiarnia firmy Costa w Londynie. Costa jest liderem na rynku brytyjskim. Działa w 25 krajach i posiada w sumie 2103 kawiarni, z czego 1352 znajduje się w Wielkiej Brytanii. W ubiegłym roku firma otworzyła 277 kawiarni. Costa dysponuje również własną palarnią kawy, w której produkowana jest unikalna mieszanka Mocha Italia. W roku 2010 i 2011 Costa Limited otrzymała od Allegra Strategies nagrodę “Najlepsza sieć markowych kawiarni w Wielkiej Brytanii i Irlandii”, a w roku 2011 Allegra Strategies przyznała jej tytuł „Najlepszej sieci markowych kawiarni w Europie”. W 1995 r. marka została przejęta przez Whitbread PLC - największą brytyjską firmę działającą w branży hotelarsko-restauracyjnej. Obsługuje najważniejszych operatorów na rynku hoteli klasy budżetowej i restauracji. Do marek Whitbread należą: Premier Inn, Beefeater, Table Table, Brewers Fayre, Taybarns, Costa Coffee i coffeeheaven. Spółka koncentruje się głównie na rozwoju hoteli klasy budżetowej i kawiarni na terenie Wielkiej Brytanii oraz wybranych rynkach zagranicznych. Miesięcznie obsługuje 11 mln klientów w Wielkiej Brytanii. Zatrudnia ponad 40 tys. pracowników na całym świecie, zapewniając im udział w programach szkoleń i doskonalenia zawodowego na najwyższym poziomie. Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.
|