Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
26.04.2024
piątek
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Smoker
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
Robot - Coupe
Rational
LabelFresh
iPOS
LSI Software
Chef Mate
Artykuły spożywcze
Pizzola
Robvita
Debic
Cukiernia M&K
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Belfood
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Prezentujemy obiekty
Sushi w nowoczesnym wydaniu


Restauracja OTO!SUSHI już od 6 lat serwuje swoim gościom sushi zarówno w tradycyjnej formie nigiri, maki i sashimi, jak i nowoczesne propozycje fusion, inspirowane bogactwem innych kultur. To dla wielbicieli japońskiej kuchni jeden z najważniejszych punktów na mapie warszawskiego Śródmieścia. Od niemal 2 lat restauracja wykorzystuje systemy rezerwacji stolików oraz zamawiania oferowane przez UpMenu. Jak rozwiązania te zmieniły funkcjonowanie restauracji, opowiada właściciel lokalu, Andrzej Lubowiecki.

Co wpłynęło na decyzję o uruchomieniu zamówień online bezpośrednio na stronie restauracji?

Wprowadzenie tego rozwiązania w dużej mierze spowodowali nasi klienci, którzy coraz częściej interesują się taką formą kontaktu. Poza tym system on-line w znacznym stopniu ułatwił pracę kelnerek, które poświęcają na przyjmowanie zamówień mniej czasu, co przy ich dużej ilości jest bardzo cenne. Pracownicy zazwyczaj są sceptyczni wobec zmian, jednak w tym przypadku szybko zauważyli, że system usprawnia i przyśpiesza ich pracę. Teraz traktują to jako coś normalnego.

Ile czasu zajęło wdrożenie nowej strony i systemu rezerwacji?

Innowacje wprowadzaliśmy metodą małych kroków. Nie chcieliśmy robić rewolucji na stronie, którą nasi goście cenili przede wszystkim za jej czytelność oraz nienachalny layout. Na początek wprowadziliśmy zamówienia on-line, później zdecydowaliśmy się na przebudowę strony pozostawiając niezmienioną zakładkę do zamawiania. Na koniec, w odpowiedzi na liczne rezerwacje składane drogą mailową, dodaliśmy możliwość rezerwowania stolików w systemie elektronicznym. Co prawda, większość gości nadal tradycyjnie dzwoni do restauracji, jednak liczba rezerwacji składanych przez Internet ciągle rośnie. Część naszych stałych klientów cały czas korzysta z telefonu, ponieważ cenią sobie możliwość bezpośredniego kontaktu z restauracją.

Coraz powszechniejszy dostęp do mobilnego Internetu wpływa na sposób komunikacji z restauracjami. 23% ruchu na stronach internetowych wspieranych przez UpMenu pochodzi ze smartfonów i tabletów. Okazuje się więc, że mając wybór pomiędzy rozmową telefoniczną a zamówieniem on-line, klienci coraz chętniej sięgają po to drugie rozwiązanie. Według wyliczeń ekspertów firmy proces zakupu od podjęcia decyzji o złożeniu zamówienia do jego finalizacji trwa przeciętnie nieco ponad dwie minuty. Nierzadko dodzwonienie się do restauracji zajmuje więcej czasu.

Jak na zmiany zareagowali klienci i czy nowe rozwiązania zmieniły skalę zamówień w restauracji?

Goście zareagowali bardzo pozytywnie. Część osób taką formę kontaktu uważa za naturalną i najszybszą. Poza tym nie zawsze możemy wziąć telefon do ręki i prowadzić rozmowę. Wtedy przydaje się możliwość komunikacji on-line. W związku ze stałym wzrostem ilości zamówień w OTO!SUSHI trudno rozstrzygnąć, czy nowy system odegrał w tym procesie znaczącą rolę. Nie da się tego zmierzyć, ale w mojej opinii wpływa pozytywnie na ilość oraz, co ważne, wielkość zamówień. Z przeprowadzonej przez nas analizy wynika, że średnia wartość zakupów przez Internet jest o prawie 10% wyższa od średniej wartości zamówień telefonicznych. Myślę, że różnica ta wiąże się między innymi z tym, że korzystając z systemu klienci mają wrażenie większej kontroli nad całym przebiegiem transakcji. Bardziej istotny jest fakt, iż w czasie zamawiania każdy nasz gość styka się z narzędziami, które pomagają zwiększać sprzedaż. System bardzo wspiera działania cross-sellingowe i up-sellingowe, które nie zawsze można wykorzystać w czasie rozmowy telefonicznej – mówi właściciel OTO!SUSHI.

Średnia wartość zamówień jest zależna od rodzaju oferowanej kuchni. W przypadku pizzerii klienci rzadko płacą ponad 40 zł. Wielbiciele sushi na pojedyncze zamówienie wydają zwykle od 80 do 90 zł. Restauracje wykorzystujące systemy on-line mogą podsuwać swoim klientom specjalne oferty lub propozycje zakupowewskazuje Anna Muras, prezes zarządu UpMenu.Takie rozwiązania są szczególnie przydatne w przypadku nowych lub niezdecydowanych klientów, którzy chcą zapoznać się z całością oferty. Nie ma tu bowiem presji czasu, która występuje w przypadku kontaktu telefonicznego. Ponadto restauracja otrzymuje zamówienie już gotowe do realizacji, jej pracownicy nie muszą więc poświęcać czasu na rozmowę z klientem i prezentację menu.

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.



 Wersja do druku         Poleďż˝ znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Robvita Robot - Coupe Rational LabelFresh Cukiernia M&K Debic iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Gastromix Heinz Polska Matlix Elmak Naczynia Polska CompArt International Baziółka Gros Frogut Alumast
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000