Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
21.11.2024
czwartek
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Smoker
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
Robot - Coupe
Rational
LabelFresh
iPOS
LSI Software
Chef Mate
Artykuły spożywcze
Pizzola
Robvita
Cukiernia M&K
Debic
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Belfood
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Prezentujemy obiekty
W którym kierunku zmierza branża gastronomiczna?


W jaki sposób kształtują się światowe trendy w gastronomii? Co szefowie kuchni wiedzą o oczekiwaniach swoich gości i jak mogą im sprostać? Odpowiedzi na te pytania znajdziemy w dokumencie  opracowanym przez Unilever Food Solutions, prezentującym najnowsze wyniki badania branży gastronomicznej.

Co oznacza „zdrowa potrawa”?

Najnowsze dane pokazują, że aż 66% konsumentów na świecie chciałoby mieć do wyboru zdrowsze wersje dań jedząc w restauracji, z kolei 60% z nich świadomie poszukuje takich rozwiązań w kartach menu. Te wnioski są zgodne z wynikami przedstawionymi w najnowszej odsłonie badania World Menu Report 3. Oznacza to, że potrzeba zdrowego odżywiania się nie jest chwilową modą, lecz trendem wyznaczającym kierunek rozwoju branży gastronomicznej.
 
Zdrowe jedzenie kojarzy się przede wszystkim ze spożywaniem większej ilości warzyw, owoców oraz korzystaniem ze świeżych i mniej kalorycznych składników – mówi Tomasz Szlegel, szef kuchni Unilever Food Solutions. Niestety, zdrowe potrawy są postrzegane przez ok. 57% gości na świecie jako zbyt drogie. Jednak, gdy wprowadzamy jedynie niewielkie prozdrowotne zmiany, nie powinno to mieć znaczącego wpływu na cenę potrawy – dodaje.

Oczami szefów kuchni na świecie

Dla większości szefów kuchni na świecie (82%), aspekty zdrowotne dań mają znaczenie na etapie planowania menu. Aż 98% przebadanych kucharzy uznało, że ich podstawowym obowiązkiem jest oferowanie jedzenia smacznego, niewiele mniej (89%) stara się dostosować jakość dań do ich ceny. Większość z nich (67%) zwróciła także uwagę na ważną kwestię przeciwdziałania otyłości.
 
Oczami szefów kuchni w Polsce

Wyniki badania przeprowadzonego wśród polskich szefów kuchni wykazały, że są oni jednymi z najmniej chętnych (66%), by wprowadzać do menu informacje o wartości odżywczej potraw. Podobnego zdania byli jedynie kucharze z Wielkiej Brytanii (58%) i Stanów Zjednoczonych (66%).
 
Mimo to, polscy szefowie kuchni są skłonni przygotowywać zdrowsze wersje dań, ponieważ takie są pragnienia klientów. Jednocześnie wierzą także, że są w stanie serwować zdrowe dania, które jednak wciąż pozostaną dla ich gości atrakcyjne i smaczne. Co istotne, aż 70% konsumentów z Polski chciałoby mieć możliwość zamawiania nieco zdrowszych wersji dań podczas jedzenia poza domem. Te dane pokazują, że polscy szefowie kuchni są świadomi zachodzących zmian, a ich respektowanie pozwoli oferować klientom dania dostosowane do ich oczekiwań.
 
Metodologia

Badanie „Guest Book” zostało przeprowadzone, tak jak i w przypadku World Menu Report 3, na konsumentach w 10 państwach. Dodatkowo wśród respondentów znaleźli się także szefowie kuchni z tych krajów. Oprócz kucharzy i klientów lokali gastronomicznych z USA, Wielkiej Brytanii, Chin, Niemiec, Rosji, Brazylii, Turcji, Republiki Południowej Afryki i Indonezji znaleźli się tu także Polacy.

Szefów kuchni przebadano telefonicznie na reprezentatywnej próbie 1000 kucharzy – po 100 z każdego państwa. Dane zostały zebrane w okresie od 11 maja do 13 czerwca 2012. Analizy konsumentów dokonano natomiast za pomocą wywiadu, na reprezentatywnej próbie 5000 osób – po 500 z każdego kraju, które co najmniej raz w tygodniu jedzą poza domem. Badania przeprowadziła światowa agencja badawcza Brainjuicer.


Unilever Food Solutions – kim jesteśmy

Na całym świecie pomagamy szefom kuchni i operatorom lokali różnej wielkości usprawnić pracę w kuchni – bez rezygnacji ze smaku czy kreatywności. Nasze profesjonalne produkty pod znanymi i lubianymi markami: Knorr, Hellmann’s czy Lipton wykorzystywane są w kuchniach w 74 krajach świata.

W branży spożywczej działamy już od lat 80. XIX w. Sami jesteśmy szefami kuchni. Rozumiemy zatem kluczową potrzebę zachowania równowagi między chęcią zachwycenia gości a generowaniem zysku. Wiemy również, jak sprawić, aby menu było jeszcze bardziej świeże i ekscytujące, dostosowane do zmieniających się gustów gości.

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.



 Wersja do druku         Poleć znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Robvita Robot - Coupe Rational LabelFresh Cukiernia M&K Debic iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Gastromix Heinz Polska Matlix Elmak Naczynia Polska CompArt International Baziółka Gros Frogut Alumast
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000