Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
21.09.2024
sobota
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Smoker
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
Robot - Coupe
Rational
LabelFresh
iPOS
LSI Software
Chef Mate
Artykuły spożywcze
Pizzola
Robvita
Debic
Cukiernia M&K
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Belfood
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Prezentujemy obiekty
Jak sobie radzić z nietrzeźwymi klientami?


Największy dylemat, z jakim musi zmierzyć się bar, jest taki: prawo stanowi, że nie wolno serwować alkoholu osobom nietrzeźwym. Jednak klienci niechybnie chcą być pod wpływem alkoholu, kiedy wchodzą do lokalu. Działanie w obrębie prawa jest bardzo ważne, jeśli chcesz zachować koncesję. Ale gdzie personel wytycza granicę?
 
Podwójne dawki alkoholu – serwować czy nie? Podwójne dawki podawane w drinku są ponad dwukrotnie silniejsze od pojedynczej kolejki rozcieńczonej w mikserze. Dlaczego dwukrotnie? Ponieważ w drinku znajduje się miej mieszanki z miksera. Weź to pod uwagę, zanim zaczniesz oferować za dużo zachęt dla swoich klientów i za dużo podwójnych dawek alkoholu w koktajlu.
 
Rozwaga. Wielu klientów pije podwójne dawki alkoholu w tym samym tempie, co pojedyncze, dlatego część barów opracowała reguły, które zakazują serwowanie podwójnych porcji (na przykład podwójnej szkockiej z lodem). Poza tymi firmami inne przedsiębiorstwa mają mieszane uczucia co do tych zasad, ponieważ wiele barów nie chce nakazywać swoim klientom, co mogą, a czego nie mogą kupić. Ty znasz swoich klientów najlepiej, a więc postaraj się dokonać najlepszego osądu sytuacji.
 
Personel musi być stanowczy i bezpośredni, kiedy odmawia obsługi klienta. Gdy jeden barman okaże choćby odrobinę pobłażliwości w tej kwestii, klient skieruje się do niego i wykorzysta sytuację – teraz i w przyszłości. Jeśli Twoi ludzie ulegną odrobinę teraz, mogą ulec trochę więcej jutro. Bądź stanowczy!
 
Pilnuj osób, które siedzą z pijanym klientem. Dosyć często będą ochoczo zamawiali drinki dla osoby, która nie powinna już więcej pić. Jeśli to zrobią, lokal będzie nadal narażony na szkody.
 
Punkt odcięcia. Doświadczeni barmani porozmawiają z klientem, zanim odmówią mu serwowania drinków i poinformują go, że zbliża się do niebezpiecznej granicy. Zrobią to, nim gość będzie zbyt pijany i wojowniczo nastawiony. Jest to wyjątkowo ważne w przypadku radzenia sobie z młodszymi osobami. Mają one generalnie mniejszą zdolność do określania swoich granic przyswajania alkoholu.
 
Wymówki. Czasami klient będzie starał się dostać kolejnego drinka mówiąc, że mieszka w okolicy i będzie szedł do domu pieszo. Bez względu na prawdę zawartą w tym oświadczeniu, nadal pozostaje kwestia niezgodnego z prawem obsługiwania nietrzeźwych osób, niezależnie od ich sytuacji. Prosto wyjaśnij klientowi, jakie jest prawo i powiedz mu, że lokal mógłby stracić koncesję, jeśli złapano by jego pracowników na serwowaniu alkoholu pijanym gościom.
 
Unikaj zażenowania gości. Jeśli chcesz uniknąć wprawienia dobrego klienta w zakłopotanie na oczach innych ludzi, po prostu poproś o rozmowę z nim na zewnątrz albo z dala od nasłuchujących uszu. Wyjaśnij sytuację. Odrobina rozwagi w takim działaniu będzie miała duże znaczenie dla dumnego klienta.
 
Bezalkoholowa obsługa. Kiedy odcinasz klienta od alkoholu, nie oznacza to, że masz go odciąć od obsługi. Jedzenie, woda mineralna, kawa, mrożona herbata – te wszystkie produkty to świetne możliwości, które pozwalają nietrzeźwemu gościowi na kontynuowanie wieczornej zabawy bez wysyłania go do domu.

Poświęć więcej uwagi wstawionemu klientowi. Zaoferuj, że wezwiesz taksówkę albo nawet zapewnij bezpłatny kubek kawy czy przekąskę barową. Takie niewielkie usługi jak te mogą tylko pomóc wyjść z niezręcznej sytuacji, nie wspominając już o tym, że Ty i Twój personel wyjdziecie na dobrych ludzi.


Opracowane na podstawie poradnika Zarządzanie restauracją: Jak maksymalizować zyski z baru.

Zainteresowanych zakupem poradnika lub e-booka  prosimy o kontakt  pod numerem tel. (048) 385 86 11

Informacje o całej serii poradników Zarządzanie restauracją - www.5555porad.pl

null

 

 

 

 

 

 

 

 

 

opr. Patrycja Bartula-Jakubowska

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.



 Wersja do druku         Poleďż˝ znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Robvita Robot - Coupe Rational LabelFresh Cukiernia M&K Debic iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Gastromix Heinz Polska Matlix Elmak Naczynia Polska CompArt International Baziółka Gros Frogut Alumast
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000