Na początku października planowane jest otwarcie 5-tej już kawiarni z żywnością i napojami ekologicznymi certyfikowanymi. Tym razem na południu Polski – w Krakowie.
Młoda sieć rozwija się prężnie – lokal w Krakowie będzie trzecim franczyzowym i jednocześnie pierwszym punktem poza stolicą. W tej chwili od ponad 1,5 roku funkcjonuje kawiarnia w Śródmieściu oraz – niewiele krócej – kawiarnia na Starym Mieście. Cztery miesiące temu otwarto lokal umiejscowiony niedaleko Pola Mokotowskiego (osiedle EkoPark i Biały Kamień), a pod koniec sierpnia zostanie otwarta kawiarnia w Miasteczku Wilanów.
To milowy krok w naszym rozwoju. Kawiarnia poza Warszawą, w dodatku w tak wymagającym mieście, jak Kraków, to duże wyzwanie logistyczne i operacyjne. Dlatego przygotowywaliśmy się do tej decyzji długo, szukając równocześnie odpowiedniego partnera biznesowego, jakim jest nasz Franczyzobiorca, a także lokalu spełniającego nasze wymogi – mówi James Hancock, pomysłodawca konceptu i współwłaściciel powstającej sieci.
Kawiarnia będzie mieściła się w historycznym punkcie Krakowa – to oryginalne, niebanalne i nieoczywiste miejsce, w którym wystrojem chcemy podkreślić lokalny koloryt, wykorzystując historię tego wspaniałego i jedynego w swoim rodzaju miasta. Mamy nadzieję, że mieszkańcy Krakowa przyjmą nas serdecznie i docenią koncept oraz jakość oferowanych produktów – dodaje Ewelina Błaszczyk, pomysłodawca konceptu i współwłaściciel sieci kawiarni Organic Coffee & more.
We wszystkich kawiarniach można spróbować ekologicznych napojów: kaw, herbat, smoothie i koktajlów przygotowywanych ze świeżych warzyw i owoców na miejscu, lemoniad oraz świeżo wyciskanych soków. Sieć oferuje największy w Polsce wybór mlek roślinnych do kawy, m.in.: kokosowe, migdałowe, owsiane, sojowe i ryżowe; oprócz tego jeszcze: bez laktozy i kozie. Na śniadanie można zjeść kokosową jaglankę z pieczonym jabłkiem z cynamonem, jogurt z granolą, przygotowywane na miejscu kanapki w zestawach z kawą. Z dań lunchowych kawiarnie oferują: tarty z sałatkami, warzywa z taboule i codziennie gotowaną świeżą zupę dnia.
Klienci mogą sprawdzić na miejscu ekologiczne certyfikaty dostawców. Innowacją jest oferowanie żywności ekologicznej, która w Polsce jest 2-3-krotnie droższa od konwencjonalnej, w normalnych, przystępnych cenach. Espresso na bazie kawy z certyfikatem ekologicznym kosztuje 7 zł, koszt kanapek na zimno lub ciepło waha się w granicach 8-10 zł, zupa z grzankami to koszt 10 zł. Kawiarnie oferują również ekologiczną żywność bezglutenową, bez cukru czy też wegańską.
Lokale rozwijającej się sieci charakteryzują się również oryginalnym, ciepłym wystrojem wnętrza – dominują naturalne materiały: drewno, kamień, cegła. Ekologiczny koncept widoczny jest we wszystkich sferach działania kawiarni, począwszy od obowiązkowej segregacji śmieci, a skończywszy na używaniu jednorazowych kubeczków oraz opakowań wykonanych z biodegradowalnego tworzywa PLA.
Trzy tygodnie po otwarciu pierwszej kawiarni koncept zdobył nagrodę internautów za najlepszą kawę w Warszawie. W maju 2015 r. kawiarnie zdobyły pierwsze miejsca w kategoriach: Debiut Konceptu i Nowatorska Strategia Marketingowa na konferencji Sweets & Coffee Forum, zaś w październiku 2015 r. pierwsze miejsca w tych samych kategoriach, ale już na największej konferencji gastronomicznej w kraju.
Planowane są kolejne otwarcia.
Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.